Milo och Ida dag

      

Egen tid

      
Jag är verkligen trött och utmattad. Behöver vila och känner inte alls för fest och dricka. Behöver andas och hämta kraft igen för att orka stå på fötterna. Tror att variation är bäst. Vet ju så väl att jag saknar träningen mer och mår så mycket bättre av det. Tänker bojkotta alkoholen framöver ett tag. Dax att sätta mig själv framför något annat. Jag är inte ledsen men känner mig bara lite nere (inte deprimerad) men trött och vill ta vara på dagarna och inte slösa bort dem. 
 Föredrar myskvällar hemma framför utgångar nu. Vill bara mysa och ta det lugnt. Det är att ta hand om mig själv! 








Aldrig min förlust

      
Ja försöker se det såhär, så länge jag vågar och tar chanser, så är det inte min förlust. Det vinner jag mer på än om jag inte skulle våga göra någonting alls. Jag hade förmodligen ångrat mig om jag inte gjorde det jag ville eller om jag inte vågade chansa eller följa mitt hjärta, det är först då jag kan se min förlust i det hela. Vi ångrar bara chanserna vi inte tog. Det är då du förlorat när du ångrar det du aldrig gjorde.

Livet handlar om att våga leva sitt liv så som du själv vill.
 
För att göra det måste vi släppa fotfästet på marken ibland. När du har gjort vad du kan eller presterat ditt bästa, ligger bollen i nån annans händer. Antingen så går det dig vägen eller så lär du dig av det som inte gick dig vägen och du får erfarenhet som du alltid vinner på. Aldrig din förlust bara något som givit dig mer erfarenhet. Jag anser mer att det i så fall är andras förlust, för dem går miste om dig. Det är dem som förlorat. Du går aldrig miste om dem, dem går miste om dig! 


Så försöker jag tänka och hoppas det kan hjälpa andra för att inte trycka ner sig själva.





Min resa

      

Jag tänker inte låta mig tryckas ner. Nej jag fortsätter mitt egna tåg på en resa där människor jag tycker om är välkomna ombord på. Resterande är vänliga att kliva av omedelbart. För det är jag som bestämmer över min egna resa här i livet och vilka resenärer jag vill dela den med. 


Tar ingen skit

      
Jag gör fan mitt bästa hela tiden. Försöker vara på topp, vill må bra och kämpar så jag inte ska gå under igen, och JAA det är KÄMPIGT! 

Blir så trött på all skit man får höra från folk. Jag tänker mig för nu, försöker göra saker rätt men om jag gör minsta lilla jävla fel får jag höra det på sekunden. Jag tål inte att höra vissa saker speciellt när det inte stämmer.  Alltså blir jag så jävla trött. Inte konstigt att man vill ifrån då. 

Varför får man inte höra när man gör något bra nån gång?  Nej alltid tillsägelser som aldrig funnits förut. Jag är vuxen och bryr mig inte ett skit längre om att lyssna på nån som tror dem kan "uppfostra" mig mer. Jag är som jag är nu och är stolt över den jag är. För jag älskar mig själv. Jag tänker inte vara eller bli nån annan om det inte passar just dig. Ta mig för den jag är och tro inte att det går att ändra på en annan människa sådär. Jag gör fan revolution nu och går emot om det är så. För JAA jag blir arg. Jag har temperament.

 Det är ändå lite skadeglädje att göra det motsatta trots allt. Men det är inte jag att skada, så jag kommer bara släppa och gå vidare med mitt eget liv. Det är inte värt att lägga ner sin energi på folk som inte ger mig positiv energi tillbaka. Jag har ett mål, jag har ett liv jag vill leva, jag kämpar för det livet. Och jag ska komma dit jag vill på ett eller annat sätt. Men en sak är klar. Jag tar INGEN skit! 




Bästa Stockholm

      
Stockholm var jätte bra. Inser hur kul allt var när man väl landat hemma en stund.  En underbar stad jag älskar men Gud så stor den är! Kommer snart åka upp igen. Kan absolut tänka mig flytta dit trots att jag älskar och känner mig så hemma i mitt kära Göteborg.  

I Elite hissen på hotellet.

 

Me myself and I

      
Äntligen i min trygghet igen. Hemma och ensamtid härnäst. Saknar mitt inre lugn när man är ute på bravur som nu i storstaden Stockholm. Älskar staden men älskar oxå att komma hem igen till sig själv. Är verkligen i behov att ta det lugnt nu några dagar. Me, myself and I. 




Stronger

      
When I'm coming back I'm much stronger! 




Fight

      
A year ago things started to change, now things really has changed. 



Flykten

      
Ibland känns det som den lättaste vägen är att fly, komma iväg från allting till en annan plats. Men den vägen hinner ikapp en snabbare än man tror. Därför är det bästa att ta den svåra vägen, även om man trotsar det, måste man ta itu med det förr eller senare. 













Alone

      





Sjuk.. igen

      
Känns ju sådär att ha blivit sjuk nu... Trodde jag skulle klarat mig från denna skiten som går men nej, så var inte fallet... Sjuukt ont i halsen, ont i öronen,  hostar, nyser, täppt i näsan o.s.v. 
 Jag ber verkligen till de högre makterna att jag blir frisk snart, så fort som möjligt om det bara går. 
Denna helgen blir en kurera mig helg, för på fredag nästa vecka är det Stockholm som väntar och då ska jag banne mig vara frisk! 




Kämpa

      
Om det finns något jag verkligen vill just nu så är det att kämpa för mitt eget välmående. Jag vill må bra psykiskt och fysiskt. 

Jag älskar träningen och kicken man får efteråt. Jag har motivationen på topp och vill inget hellre. Ska hålla fast vid det jag verkligen vill.