Mindra bra dag

      
 
Har en mindre bra dag idag med huvudvärk, tötthet och varm i kroppen. Det känns ändå okej när vädret är detsamma så på ett sätt försöker jag se det positiva. Jag bollar med mina tankar och accepterar att alla daga inte kan vara på topp, inte ens dagens träningspass men jag var duktig som ändå gick dit. Hädanefter blir det att skicka in labbredogörelsen och sedan titta på "Amelie from montmartre".
 
Slängde ihop en nyttigare variant på äppelpaj precis som blir min mellis att gotta ner mig i. Känner hur gott de doftar från spisen nu. Bild och recept kommer om det blev lyckat. 
 
 
 
 
 

Plugg

      
Suttit hela dagen och pluggat och ville ha något extra nu på kvällen då jag slängde ihop dessa läckerbitar. Paulins müssli med ingefära och tranbär doppat i mörk choklad. 


Ser ut som kaffebönor men det är det inte. Nejdå, godare än så. Löve...

Energibollar

      
Energibollar jag slängde ihop spontant förra helgen. Innehåller banan, kakao, cashewnötter, mandelmjöl, majsolja, sesamfrön och kokos. 
 
 
 

Beautiful day

      
God morgon! Önskar alla en fantastisk dag idag! Fredag och helgen på ingång. Gör den här helgen så bra som bara ni kan och få ut så mycket kärlek som möjligt. Tankens kraft som räknas! 









Snapshots

      
Snapshots från våffeldagen. Nyttiga våfflor blev det med kvarg, hallon och blåbär. 
Våfflorna innehåller ägg, mandelmjöl, mandelmjölk

Lindahls nötchoklad kvarg

      
Testade Lindahls nya nötchoklad kvarg för ett tag sedan. Den fick helt klart godkänt från en sådan nötchoklad älskare som jag är (nutella + jag= perfekt match) så är detta definitivt ett nyttigare aternativ för mig. Rosta lite egna frön/nötter och frukosten eller mellanmålet är klart
 
 
 
Sesamfrön, solrosfrön och pumpafrön

Dagens frukost

      
Mer bilder på söndagens frukost kommer. Här är havre och quinoa gröten med skogsdekorering. 

Morgon walk

      
Morgonstartade med en powerwalk som vanligt på helgen. Drack två små koppar kaffe och ett glas vatten sen ut i naturen. Har en del viktiga saker att ta tag i idag så att börja med at fyllas med energi är det ultimata. Slängde ihop en nyttig energismet igår som stått i kylen under natten, vi år se om det är nått att visa upp. 
 
Ordinary coffee
 

Havregrynsgröt

      
Det bästa med dagen är att starta den med en rejäl frukost. Jag fullkomligt älskar frukostar för att det går att variera i stort. Här med enkel havregrynsgröt och hett citron vatten. 
 
 
Innehåller: Havregryn, linfrön. valnötter, kokos, jordnötssmör och mjölk.
 

Lördagslyx

      
Sånna här dagar skulle man behöva fler utav. Börjar med en frukostbuffé med bästa kompisen och avslutar med en förträfflig lunch. Gott snack och god energi. Tycker om relationer där du både kan ge och ta. Man finns där för varandra, ingen snack om saken. Två passande pusselbitar som kompenserar varann. En grym dag helt enkelt.
 
Sallad från Deli, Göteborgs bästa salladsbar enligt mig. Väljer du mixa egen sallad kan du välja bland flera fräscha råvaror. Min favorit är kyckling, quinoa, sallad, grönsaker, cashewnötter med vitlökssås. 
 
Frukostbuffén på Fröken Olsson var mycket god och typisk svensk. Du kunde välja mellan ägg, yoghurt, två olika sortes müsli, pålägg, ostar, creem cheese, marmelad, bröd, grönsaker osv. Valfri varmdryck och en smoothie ingick även. 



Färgglatt

      
Hur glad blir man inte när man ser lite färg? Det blir så mycket roligare att äta när man kan använda sin kreativitet till att skapa trevliga frukostar med just färg av olika nyttigheter. Kroppens bästa vänner. 





Tacksam

      
Idag känner jag en sådan tacksamhet över allt. Tack för allt som finns runt omkring mig. Jag är glad för det lilla jag har och för de som bidrar till så mycket. Tack🙏






Power

      
Upp och hoppa med tuppen och ut i en vacker natur där fåglar kvittrar och solen lyser. Vilken energikick att starta dagen med bra musik i lurarna och fyllas med naturens krafter. 


En efterlängtad söndags frukost. (Åt hälften av äggröran innan... Mums..)



Jag lyser upp min väg

      

Oavsett tidigare tankar finns det en kraft att hämta ur ditt inre. Håll fast vid din inre styrka. Tro på dig och denna värld. Lys upp din väg med ditt leende. ⭐️