Vintage

      
 

I livet är allt möjligt

      
Jag vet vad jag vill åstadkomma i livet och jag vet inte vad jag vill åsstadkomma. Det är en ständig pendling mellan mina tankar och funderingar, över livet och över min framtid. Jag vill inte stadga mig fast vid en enda sak och stå kvar där i resten av livet. Jag vill så mycket mer, jag vill göra olika saker som får mig att må bra och som jag kan försörja mig på. Uppleva vad livet har att erbjuda och leva ut det till fullo. Skita i alla normer och vad man borde göra med sitt liv. Jag vill leva MITT liv på det viset JAG vill leva, inte vad som förväntas av mig. För vad förväntas egentligen?
 
Snart är jag 18 (om 98 dagar) och kan göra vad jag vill. Jag är vuxen och kan ta hand om mig själv, faktum är att jag redan har gjort det i fyra år tillbaka. Det ända som förändras nu är en siffra, en bekräftelse för offentligheten att jag nu faktiskt är vuxen
 
För visst älskar jag livet, jag älskar att kunna veta att alla människor skapar sina liv efter sina egna val. Vi har möjligheten att göra precis vad vi vill. Jag vill göra det jag vill. Jag vill resa, uppleva olika kulturer. Italien, Paris, Grekland, USA, o.s.v. listan vill jag göra lång. Jag vill skapa saker ur mina egna idéer, sjunga, skriva, dansa,  sy, måla, regissera, skådespela... Jag vill flytta utomlands, plugga, läsa... Jag vill UPPLEVA livet och göra det som så många andra inte får göra eller uppleva. Min kärlek är till allt detta.  Jag har så mycket som står framför mig. 
 
Min mamma är anledningen att jag vill och faktiskt vågar drömma om något sådant här. Allt jag gör är för henne. Jag ska visa henne allt, och uppleva allt för henne. Det som hon och jag skulle göra tillsammans det får nu jag göra för oss båda två. Jag önskar av hela mitt hjärta att hon var med mig på min resa genom livet, men det är hon, på sätt och vis, i mitt hjärta. ♥