Kärlek

      
Jag såg ett gammalt par äta lunch på jobbet igår. Dem hade tagit för sig av lunchbuffén och satte sig längst ner i lilla matsalen för sig själva mitt emot varandra. Den äldre mannen tar fram besticken och säger smaklig måltid älskling. När jag fick höra dem orden från honom tilltalandes till sin fru gick det rakt in i hjärtat. 
 Dem har gått ut för att äta lunch tillsammans och har hållit ihop så länge tänkte jag. Jag fick bara en känsla att jag vill också hitta någon att dela mitt liv med och bli gammal tillsammans och lyckas hålla kärleken vid liv. Det är en dröm.

Senare sa frun att detta betalar jag men mannen vägrade låta frun betala var på hon insisterade på att bjuda sin man på lunchen. Vilket hon lyckades med. Båda gick därifrån med glatt humör och man kände deras samhörighet och vilken sådan kärlek. Det är unikt kallar jag det nu för tiden. 


En del av mig längtar tills detta är jag!


Tatto inspo

      








#affraidofwhat?

      
Hur vet man om det är värt det eller inte? 





Music makes life worth living

      

Vädret är fantastiskt och borde njutas av mer. Jag försöker skriva av mig och få ut en del känslor i text för hand. Snart är sommaren slut och även mitt sommarjobb. Saker känns underbart på sommaren och lätta. Det finns inte tankar för något tungt. Även om allt inte känns rätt måste man åndå finna en väg, sin egen väg mot sin egna lycka.  






Lägenhetsdörr

      

 
Vit, stilrent och trägolv... Löv it!

Vovve

      
Hur fin är inte denna hund så säg? Vill adoptera en nu! 


Let's love the broken ones

      
Host... Host... 
Det är så det låter från halsen och ont gör det också... Vill inte må dåligt!  Helgen är inte jätte långt ifrån och den är så efterlängtad. Måste vila upp mig så jag blir helt frisk, kan verkligen inte träna i detta skick... Det blev inte en träningsvecka som jag hade tänkt mig.. 
Jag som är så pepp på det och har motivationen och viljan, men lika mycket som jag vill måste jag lyssna på kroppens signaler (för det är minst lika viktigt) och inte göra det värre för sig. 

 Från i lördags innan utgången. 


Dröm barn

      


Älskar barn. Så söta och gulliga och jag längtar verkligen tills jag får egna. Men det är inte förens om många, många år. Men det hindrar mig inte från att tycka att dessa barn är urgulliga och får mig att längta ihjäl mig och drömma mig bort lite. Dröm dottern på bilden..! Barn är så himla underbara men det dröjer som sagt mååååånga år tills det är min tur. 




Hälsosamt liv vs ohälsosamt

      
Efter drygt en veckas dåligt ätande och drickande tänker jag starta morgondagens nya vecka hälsosamt. Ett mål är att träna och äta så jag mår bra fysiskt och psykiskt. Fy vad man mår dåligt idag. Jag hatar alkohol och har alltid gjort det, kommer inte ändra min åsikt kring det. Det påverkar människan negativt och är inte alls värt baksmällan.

Jag siktar framåt och ser fram emot en rolig jobbvecka med mycket träning och tid på gymmet + hälsosamt ätande. Denna kroppen ska allt få träna och utvecklas. 💪


|| Nytt linne || Nya väskan || 





New in

      
Min nya väska från måndagens inköp. Kommer från accent och är också från rean. Kan nästan leva på att fynda! Go boost! 
 
 

Nytt i garderoben

      

 
 

 
 
 
 
 

Slappar dag

      
Jag har tagit det väldigt lugnt de senaste dagarna. Jag fortsätter på samma spår och idag ska jag bara slappa och inte göra någonting, bara ligga i sängen och titta på film/serie, läsa i min bok och kanske beställa hem något nytt plagg från rean?

Det gäller att passa på medans man är lite ledig. I och för sig har jag att göra ända. Håller på och tvättar och borde sy in ett par brallor som är för stora. Jag håller mig sysselsatt. 



Den här snygga jackan är påväg hem till mig. Bättre bilder kommer när den ankommit!






Morgon spring

      
Imorgonbitti är jag skyldig mig själv en springtur. Bortsett från att jag börjat få ont i ryggen igen (som började kännas dagen efter midsommar) ska jag allt ta mig ut och träna med musik i lurarna, eller varför inte testa på en dokumentär? Har hört att det ska vara härligt att lyssna på dokumentär när man springer, liksom att tiden rinner i väg och man är helt fokuserad på att bara lyssna. Eller ja, man glömmer väl inte att man springer direkt men ni hajar vad jag menar. Ser mycket fram emot!....





Tacksam tjej

      
Det är fruktansvärt härligt med sommarlov. Känns otroligt bra att ha ett sommarjobb och ett extra jobb när event dyker upp. På så sätt ser det ljusare ut hos mig och jag är otroligt glad och tacksam över att ha det så idag.