Sjukling

      
Från ena stunden till den andra fryser jag så mycket och har fruktansvärt ont i halsen och ont i hela kroppen. Jag har inte tid med att vara sjuk nu med tanke på så mycket vi har i skolan som jag inte har råd med att missa. 

Har frusit så mycket idag och har en jobbigt äcklig smärta i kroppen. Typiskt feber besvär... Orkar inte... 
Vill dessutom komma tillbaka till träningen och komma tillbaka på fötterna nu när våren inkommer med ljusare tider. Har varit på så bra humör nu när solen skinit. 



Kärlek var det ja

      
När man ser romantiska filmer så är det svårt att inte tänka på kärlek. Dessutom om Channing Tatum är i hälarna så är det ju riktigt svårt att inte dregla. Grrr! 

Älska mig igen. Så vacker historia och faller man inte pladask på hans kärlek för henne så vet jag inte vad. Så fint! Hans leende är så vackert så man svimmar och hans agerande för kärlekens skull. Om det fanns en sån kille som kämpade för en själv i livet, då hade man smält. 

Ja det är väl lite när man ser filmer som man "önskar" att man oxå hade det sådär. Typiskt!.. Men det är ju trots allt film... Man får sluta tänka så man inte blir dum i huvudet och kommer in i en "dröm" värld eller en "ideal" bild för hur kärlek ska vara. 



True quotes

      







Jag kommer klara det här!

      
När något sådant här närmar sig och jag vet att jag ska stå där uppe snart blir jag så nervös och får världens skräck. Ja, jag erkänner min rädsla. Jag blir så skakig i hela kroppen och vet inte vad jag ska ta vägen. Men jag vet oxå att jag önskar att jag inte hade den. Det hade varit så underbart om jag bara kunde ställa mig där utan några som helst problem. För jag vill och jag ska övervinna min rädsla. Min rädsla över att stå på en scen. Och det är oxå den scenskräcken som ställer till det för mig.  Att jag gång på gång utsätter mig för det här som skrämmer mig så jädra mycket! Det värsta är att det jag tycker om allra mest är att sjunga, men att stå så personligt på scenen är fan en pärs för mig. Men varför? Varför ska det vara så jobbigt? Det är inte som att gå in i en annan roll och vara en karaktär som när jag spelar teater. Utan nu är jag mig själv och fokuset ligger på min sångröst. Det är mitt sjätte år jag står på den här scenen och den här scenskräcken har vuxit fram på senare år känns det som. Nej jag tänker inte låta den vinna över mig utan det är jag som ska vinna över den! Jag kan klara det här! Jag kommer klara det här! 

Värdesätta mig själv

      
Har bestämt att jag ska bli bättre på att ta hand om mig själv. Har varit så dålig på det men tänker nu verkligen prioritera mig själv först och främst. Man mår så dåligt när man kastar skit på sig själv och inte värdesätter sig själv. Livet är för kort för att inte ta hand om sitt liv och sin fysiska samt psykiska hälsa. 

Men nu ska det allt bli ändring på det! Inga mera gräva ner mig själv tankar!



Glad alla hjärtans dag!

      
Jag personligen har alltid tycker om hjärtan men har väl inte tyckt att själva dagen är så speciell. Hade massor av hjärtan i hela mitt rum när jag var mindre och älskar det fortfarande. 

Själva grejen med att ha en dag med det är att folk vill göra något speciellt till sin "käresta" (visa uppskattning) men jag tycker man ska tänka på att hjärtan och kärlek är inte så begränsat. Det är så stort, ordet kärlek. Så att visa sin kärlek till familjen, släktingar och vänner är minst lika viktigt. Något stort behövs inte, bara något litet räcker gott och väl. Ett litet ord, en skriven lapp, en kram, ett leende. Ta hand om varandra och var rädda om er och tala om för varandra hur mycket nån betyder för er. Visa uppskattning! Detta ska inte behövas en dag för att göra utan kan göras alla dagar på året. Men att visa lite extra mycket idag skadar givetvis inte. Puss & kram! ❤️






Ett vinnande koncept #spridpositivenergi

      
(Till inlägget innan)
Att oxå vara utsatt och ständigt höra massor med neagtivitet tär rent psykiskt på en människa om den personen själv inte har det så lätt. 

Att ständigt höra en kompis, familjemedlem gnälla eller skälla över småsaker som är helt oväsentliga att gnälla på egentligen kan göra att det tär så mycket på en människa så det gör att den personen också börjar gnälla och störa sig över småsaker vilket skapar en tråkig cirkulation av negativ energi som ingen mår bra på i slutändan. 

Hur vänder man då på detta? 

Först och främst handlar det om hur du själv väljer att se på situationen. Ändrar du din tanke till att se situationerna med en positiv inställning istället för att fortsätta driva den tråkiga negativa inställningen kan du till och med förändra din medmänniskas sätt att tänka i slutändan. Börja med dig själv och ge inte upp!

Det handlar inte om att förändra en annan människa utan det handlar om att ändra sitt sätt att se på människan.

Det ligger väldigt mycket bakom det här och jag hoppas det går att förstå det jag skriver. Läs mellan raderna och tänk mycket själv hur just du tänker. Om du kommer på dig själv med en dålig tanke, vänd fort på den och försök se det positivt istället. 

Det gäller också hur du ser på dig själv i vardage och hur du ser på andra personer. 

Ex. 1.
Fan oxå, jag skulle tagit den andra tröjan, jag visste det. Helvete nu kommer alla se hur jävla ful jag är. 

Ja! Alla kommer se hur ful du är om du tänker så. För du kommer tolka alla människors blickar riktat mot dig negativt och att det är felet med din tröja som du ångrar att du tagit på dig. Därför ska du inte tänka såhär. Man ser mer än vad man tror om det man försöker dölja. Det värsta är att det är du själv som får lida pga ditt eget tänkande.

Ex.2.
Shit man! Jag skulle tagit den andra tröjan. Men jag tog ju på mig den för en anledning. Ja. Därför ska jag bära upp den sådär snyggt som bara jag kan. 

En liten tanke kan förändra allt och hur konsekvenserna blir. Vipps så får du tänka att blickarna som folket ger dig är enbart för dem tycker du är så grymt snygg i den där tröjan och för att just du bär upp den så jäkla snyggt som bara du kan! Det kommer synas på dig och din utstrålning. Och du kommer må så bra över det. Jag lovar dig! Du vinner då mycket på detta i längden. 

Hoppas detta gick att förstå sig på! Till sist väljer jag att skriva: 

#spridpositivenergi

Kärlek❤️



Det skrivs alltid vackra peppande och kloka ord på tavlan i bamba varje dag när man ska gå och äta och jag blir alltid lika glad varenda gång över att läsa vad som står. Det skapar en positiv atmosfär och man blir verkligen glad av ett sådant bemötande. Det gör hela ens dag ibland. 

Att sprida kärlek till folket, mår vi bra utav. 

#spridpositivenergi







Våra tankar styr oss själva

      

Kan inte beskriva hur jag känner mig mer än att visa denna bilden som beskriver det ganska väl, skillnaden är att modellen på bilden är trasig och förstörd på ett snyggt sätt. Så känner inte jag mig.

Jag gillar tanken att konst inte ska vara perfekt utan sättet att se konsten på kan göra att du ser det som perfekt.

Likadant som du ser på kärlek. Sättet som du ser på den du älskar gör att du älskar allt med den person och får dig att tycka att personen är perfekt. Tanken styr hur du ser på saker och ting. 

Jag vet att jag pendla lite mellan ämnen hur jag känner mig och om konst. Men det är ofta genom konsten vi uttrycker hur vi känner på insidan. Min tanke under kvällen. Vår tanke styr alltid hur vi ser på saker. Mer än vad vi tror faktiskt. Du kan välja att ha en negativ inställning som styr din tanke negativt eller oxå så har du en positiv inställning villet kommer styra din tanke positivt.
 Jag klarar inte det här... Eller... Jag klarar det här! 

Gud vad fruktansvärd ful blå tavla, påminner om grannens fula skjorta... Eller... Gud vilken vacker blå tavla, samma vackra färg som himlen och havet. 

Hur tror ni dessa två tankar påverkar en människa? Givetvis mår vi bättre över att tänka positivt än att tänka negativt. Negativt gör att vi trycker ner oss själva och blir ännu mer förstörda, blir bittra, sprider dålig energi etc. Men med positivt tänkande vinner både du och jag på det. En härlig positiv energi sprids och kan förändra en människas liv till det bättre. 


Vi väljer hur vi ska se på saker och hur vi ser på personer. 

Kommer du på dig själv om att du tänker en negativ tanke om en person som går förbi dig, vänd snabbt den tanken och tänk något positivt istället om den personen. Hur ser du nu på den människan tror du? Testa!

Tankarna styr våra liv, inte minst hur vi väljer att se på våra liv. Mina tankar under kvällen. ❤️







I know I can!

      
Jag sitter just nu och mölar i mig en underbart god chokladkaka. Marabou oreo. Syndar-bullshit! Jag är så värd den! 

Annars då? Jo samtidigt som jag njuter av chokladen tittar jag på Mia på Grötö! Hon är ju bara för skön och go den Mia. Älskar henne. Om det är något program jag följer så är det de. Bara det att tiden går så himla fort, hade helst velat ha minst en halv timma till! 

•Första körlektionen gjord idag oxå! 
Himla läskigt det där men jag ska bara klara det! Med den inställningen hoppas jag det ska gå vägen! 


Sa till pappa att jag vet nu vem jag ska gifta mig med. CHOKLADEN! 
Jag älskar den och JAG VET att chokladen älskar mig. Kan inte bli så mycket bättre! Kärlek! ❤️

Frustrerad kanske

      


Det är en glad tjej på bilderna som går med så mycket tankar innanför. Hur ska allt gå ihop? Ångest... Och ännu mera ångest. Får ångest för minsta lilla droppe som välter min hink så allt vatten rinner ut.  
 Jag ska ta mitt körkort-Jag ska lyckas och få bra betyg i skola -Jag ska hinna med mina fritids aktiviteter-Jag ska må bra i kropp och själ-Och jag ska ha tid över för roliga upplevelser/händelser privat.  Jag ska oxå hinna leva! 

Hur ska jag hålla mig uppe utan att falla till botten igen och igen och igen?