Tattoo inspiration

      




Två besked korsar varann

      
Jag har mötts utav två besked idag. Ett positivt och ett negativt. På något sätt är världen inte riktigt med mig och har inte varit det, men på det andra sättet försöker den få mig att inte ge upp och ge mig en liten gnista glädjebesked att trösta mig med. 

Den dåliga nyheten är att mitt jobb på summerburst är inställt vilket betyder att jag inte kommer tjäna pengar och har inget annat sommarjobb. 

Den lilla glada nyheten är att mitt slutbetyg i scenisk gestaltning (teater) resulterade i ett högsta betyg. Är chockad, förvånad och överlycklig! Det ger mig lite hopp om framtiden. 




Things go wrong no matter what I do.

      
Gråten i halsen med fallande tårar från min kind och en rad besvikelser efter mig. Känsla av att ha misslyckats med det viktigaste, skolan.. En ångest som inte går att ta bort. Rädsla av undergång. Vart det kommer leda är det ingen som vet. Den som vet något är jag, för jag är rädd att det inte kommer gå bra. Jag skulle ljuga om jag inte sa att  jag var livrädd. Jag är rädd för att det inte finns något där ute för mig. Men jag hoppas och jag tänker söka efter det och kämpa mig till att få det jag vill ha. Jag ska inte lägga mig för något som inte går mig vägen, jag ska resa mig igen och kämpa mig upp på min egna ben och vandra den väg som är skapad för mig, dvs den jag själv skräddarsyr. Att kasta mig ut i världen är det jag väntar på, det är det jag vill, uppleva och börja leva mitt liv på mina villkor. 
 
Min fina kisse ♥
 



Styrka

      

Att bli svag av att fightas för att allt ditt hjärta slår för är kärlek och du vill bara se människan i vitögat, förlåta, kramas, gå vidare, lära av misstag och växa. Det handlar om att vara tillräckligt stark när världen ger dig en uns svaghet. 



En sån kärleksfull passion denna lilla krabat besitter kan man inget annat än älska! 



Müsli ala Ida

      
Det är ingen nyhet att jag älskar hemalagat i alla dess former. Jag själv älskar att laga mat och att baka och vill verkligen utvecklas och bli duktigare. Det är nog så att på senare tiden så har intresset för maten och att laga hälsokost och hälsosama grejer vuxit sig starkare hos mig. Jag vill bli bättre på det och är fascinerat utav hur mycket man kan göra. De finns nog en liten Ida där inom mig som har en dröm om att skriva egna recept och göra en egen kokbok eller driva något eget enom branschen. 
 
Jag har tittat på massor av olika recept och slängde själv i lite vad jag ville ha i min musli som jag sedan rostade i ugnen. Denna gången ville jag ha lite crunchy müsli vilket det oxå blev. Är faktiskt väldigt nöjd med resultatet.

 
 Smaker från kanel, äpple, mandelsmör och rostade nötter skapar en god karaktär i denna omgång av müslin.

Nyttig god müsli

      
 
Gjorde egen müsli i fredags som var väldigt god. Hade inne den i ugnen ca 5 min. Härligt god och salig blandning som smakar super med naturell yoghurt eller kvar och bär! Nyttigt med sötman från sockerfritt äplemos och honung. Blir till att göra mer när denna tar slut.
 

Banan med hemmagjord nutella

      
 

Äntligen lite jobb

      
Är så himla glad nu. Sprang på bandet på gymmet och har fått massor av härlig ny energi. Sen fick jag ett glädjebesked idag om att jag ska jobba på summerburst nu i Maj. Äntligen lite jobb! 

 



Nybakat hälsobröd

      
 
 
Bakade ett nyttigt bröd som var himmelskt gott. Recept från ida wargs blogg. Kommer garanterat baka detta igen!


WARGENS NYTTIGA BRÖD

Ingridienser: 2 dl havregryn, 5dl dinkelmjöl, 1dl linfrön (jag tog krossade), 1 dl sesamfrön, 2tsk bikarbonat, en nypa havssalt, 3 msk honung, 1 rivet äpple, 4 dl yoghurt (jag tog naturell yoghurt 3%).

Gör så här: Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop alla torra ingridienser. Riv ner äpplet och tillsätt honung och yoghurt. Klä en brödform med bakplåtspapper och häll/kleta i smeten. Vill man kan man ha lite pumpafrön uppe på. Skjuts in i ugnen 45-60min.


Låt det komma

      

Kan man vara såhär trött som jag är. Orkar inte med skolan... Det ända jag vill ha just nu är ledighet, sommarlov, ett sommarjobb, ja och njuta över livet! 


Drömmare

      




Drömmer mig bort in till framtiden. Vacker lägenhet i Paris stuk, balkong med vackra detaljer, kanske till och med i romantikernas stad. Jag vill.... 

Flingor

      


Vill hitta ett nyttigt hälsosamt recept på hemmagjorda flingor. Blev inspirerad av bilden här och får väl leta vidare lite för att hitta ett recept som faller mig i smaken. 

Chill klädsel

      
Inspirations bild. Älskar denna outfit och så himla fin tatuering. Det klaffar perfekt! 



Dreaming inspiration

      




Hallon- Mango- Banan smoothie

      
Det blev en riktigt rosa frukost denna fredagsmorgon och inte undra på det så är jag också ledig ifrån skolan. Dock så kommer jag inte undan allt plugg jag måste ta itu med... Jag gör det sen.. Aa visst, neeej!
 
Jag har fått en fetish för cashewnötter och jag älskar dem salta, naturella och rostade i stekpannan. Gjorde en kycklingsallad igår och och hade i rostade cashew och det gör så mycket med den goda nötiga smaken. Jag älskar det!
 
Har också precis testat att bakat ett cashewnöts bröd som jag hittade hos tasty-health. Har inte provsmakat det än men hoppas det är gott. Recept här!  Hon drivet en fantastiskt bra blogg med massor av nyttiga smariga recept. 
 
 
 
 

Empty

      

Bara lilla jag, som jag känner mig ibland. Lilla jag fast ändå så stora jag från en annan vinkel. Så tom fast ändå så fylld av känslor. Undrar om jag någonsin kommer kunna lappa över dem trasiga jeansen helt och hållet... Det kommer trots allt alltid synas att dem inte är hela. 

Träning ger resultat

      


Nu måste jag planera nästa veckas träning. Jag inser verkligen hur bra jag mår efter en workout och hur bättre min hjärna mår. Jag känner det i hela kroppen och om jag vill må bra så finns det bara en ska att göra, träna! 

Perfektion

I love this life

      


Så många drömmar, så många tankar, så många hinder, så många risker, så många möjligheter.

Nu är jag vaken och öppen för allt världen har att erbjuda. För nu är det min tur! 

Inredning

      


Älskar denna bilden. Inredningen är fantastisk, Ge mig! 

Nike Air Max

      
Jag har länge tänk och velat införskaffa mig ett par Nike air max. Så himla snygga sneakers som finns i massor utav fina färger. Gillar dem första med grått, rosa, gult och vitt. Våriga och väldigt enkel i färgen, ja mina färger. Dem helrosa är oxå balla känns lite tuffare och bara helt ur coola! 


Skor från footish.se