Pink

      


Omedvetet var jag klädd i rosa idag och det är onsdag! 10 years anniversary av mean girls i år!  


Tänkexperten

      
Lilla stora tjejen som tänker för mycket och överanalyserar saker så hon blir tokig på sig själv... Att jag orkar med mig själv. Sluta övertänk känner jag bara Ida. Önskar att jag hade den förmågan som killar och bara gör utan att hinna tänka för mycket eller oroa sig. 





Världens sötaste hund Milo

      
 
En otroligt vacker stålande sol-helg har passerat. Väldigt fort för min del och min verklighet börjar imorgon igen. Något som jag måste ta tag i på allvar om jag inte vill falla ner på knä. Nu blandar vi grytan med olika ingredienser för att göra smaken godare. 
 
Godbiten ovanför är en läcker ingrediens här i livet! ♥

My heads under water but I'm breathing fire

      


Weheartit

      
Hemma från hektiska och roliga dagar i Berlin. Tidsuppfattningen är inte på topp efter 12 timmars resa hit och dit! Har fotat väldigt mycket vilket kommer upp här inom kort. Tillsvidare inspirerade bilder från weheartit.com





Bästa måltiden på dagen

      
 
 
Min frukost häromveckan. Favorit måltiden om dagen och mina älskade smoothies på morgonen är något utav det godaste. Här är också brödet jag bakade med cashewnötssmör på samt hallon-banan marmelad, endast gjort på 1 banan och 1 dl hallon. Hälsosamt behöver inte vara svårare än så. 
 

Fruit smoothie

      
Frukt smoothies kommer jag aldrig få nog utav. Hälsosamt och alldeles utsökt gott. Kan tjata hur mycket som helst om mina godingar, och det bästa samt roliga är att man kan variera så fritt hur man vill ha dem. 

Jag brukar använda mig utav fryst mango/hallon/blåbär, banan, jordgubbar, äpple, päron, vindruvor, apelsin, satsumas, citron, spenat samt ingefära o.s.v. Jag har gärna i nötter för en mer mättnad känsla när jag känner för det. 

I flytande produkt använder jag mig oftast utav naturell soja mjölk eller apelsin-mango dryck. Ibland dyker det ner en klick kvarg. I smoothien på bilden har jag endast använt mig utav frukt. 




Hemmagjord cappuccino

      
 
Vardagslyx ska väl inte behöva vara så svårt att få till. Slutet av skolveckan bjöd på en ledig fredag och en packdag inför söndag. Jag gjorde även en varm och god capuccino som jag toppade med kanel, kardemumma och nejlika. 
 

Zilja

      
 
Min fina prinsessa. Älskar henne till månen och tillbaka. Hon gör mig trygg trots att jag är allergisk mot henne. 

Blickar mot ljuset

      



Wisdoms

      

Budskaps ord denna måndag och en helt ny start på denna veckan med nya tag. Känner en stark drivkraft till att  verkligen satsa hårdare på träningen nu. Det är roligt, jag mår bra utav det och det är kul om man ser resultat. Dax att bygga lite muskler kanske? 




Nöjd flicka

      
 
 
Fler bilder på mina nya Levis jeans. Väldigt nöjd flicka. Behövs bara inhandla lite annat nödvändigt nu innan sommaren tar fart på riktigt.

Levi's jeans

      
Blev ett helt spontan köp i fredags när jag var inne på Levis store i Göteborg. 500:- rabatt på dessa brallor så jag slog till. Jag behövde nya byxor och dem satt som en smäck, dessutom var personalen i butiken så framåt och positiva vilket jag verkligen gillade. Älskar människor med positiv energi som smittar av sig. 
 

 
 

Strong enough to be brave

      


Kaffe med skummad mjölk och Irish syrup

      

 
Testade mitt gamla objektiv för omväxlingsskull. Är inte så förtjust i det, resultaten blir bättre med mitt "nyare" förutom att det är väldigt bra zoom med detta.  Vi åt lite fika med skummad mjölk och Irish syrup i kaffet, väldigt gott och helt klart värt att testa. 

Frukost älskaren

      
 
Detta fick bli min lördags frulle. Äggröra och müsli med vaniljkvarg toppat med jordgubbar och vindruvor samt en jätte god mango-banan smoothie. Drack även färsk pressad appelsin juice som var en nyhet på ica. Jätte gott verkligen!

Breakfast

      
Bästa måltiden på dagen vill jag säga är frukosten. Det är det godaste jag vet att göra goda smoothies och experimentera lite. Blir till att göra en härligt god hejdundrande lördags frukost nu. 
 

Inspirerande bilder från we💗it. 

True words

      


Nyttigt bröd

      
 
Här är det kolhydratsnåla brödet jag bakade häromdagen. Väldigt nyttigt och hälsosamt bakat på kvarg och ägg. För att få mer smak på det borde jag jag smaksatt lite mer med någon god krydda. Recept härifrån MITTKÖK

Liten hund

      

För söt för att vara sann, denna fina lilla krabaten. Man kan ju inte motgå från att bli kär!