Jag hör fortfarande hur havsvindarna blåser

      
Det är en speciell tid nu. Mycket händer, positivt och negativt. En handling om hur man ska hantera händelserna. Antingen drar det ner en eller så tar man det som en läxa och växer ännu starkare. Det är svårt och jag hoppas på bättre tider. Livet är vackert om vi ser det som en fin gåva och vårdar det ömt. För lika vackert som det är, lika hemskt, farligt och orättvist kan det vara. Men det handlar om sin egen inställning till sitt eget liv och hur vi själva väljer att se på saker och ting. Även om det känns som det bara kommer skit kastat mot ens ansikte är det viktigt att se solstrålarna i vardagen som gör det lättare att leva, trots skiten som ibland kan göra en blind och svårt att se ljuset. Dem små sakerna och dem fina människorna som betyder så mycket för en är så viktiga då. Jag väljer att tro på att det blir bättre med en positiv inställning även om det ibland känns omöjligt, gäller det att hålla ett fast grepp kvar och fortsätta kämpa. För jag tror, att i slutet så lönar det sig.



Kategorier:
/ Allmänt / På skrivande fot
Taggar:
1 Kommentarer

Kommentarer
Postat av: moster

❤️

2014-06-16 @ 23:17:28


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback